Social Media - WeMakeIt.pl

Artykuł
Social Media

Social Media

Social media dla biznesu

Dowiedz się czy social media są dobrym rozwiązaniem marketingowym dla Twojej firmy. Podpowiemy Ci też jakie platformy powinieneś brać pod uwagę i jak przygotować się do ich prowadzenia.

Social media z punktu widzenia biznesowego są idealnym miejscem do pozyskiwania nowych klientów.

To właśnie takie portale jak Facebook, Instagram czy YouTube zmieniły oblicze Internetu i marketingu. W 2019 z mediów społecznościowych korzystało 3,25 mld ludzi, a obecnie liczba ta cały czas rośnie! W tak ogromnej grupie ludzi, na pewno znajdą się osoby potencjalnie zainteresowane Twoim produktem.

Tak naprawdę niezależnie od tego czym zajmuje się Twoja firma, możesz znaleźć sposób na wykorzystanie social mediów do rozwoju biznesu. Dobrze prowadzona komunikacja w mediach społecznościowych nie tylko zwiększy rozpoznawalność marki, dotrze do konkretnej grupy odbiorców, ale pozyska dla Ciebie nowych klientów i realnie zwiększy sprzedaż.

Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Tik Tok... - co wybrać?

Wybór odpowiedniej platformy jest ważny przede wszystkim dlatego, że każda z nich ma inną specyfikę publikowanych treści i użytkowników. Kiedy dopiero zaczynasz prowadzić firmowe social media, prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie profil na Facebooku. Ma on największą i najbardziej zróżnicowaną grupę użytkowników. To dobra podstawa dla każdego biznesu, również z tego powodu, że system reklamowy Facebook Ads daje obecnie największą kontrolę i pozwala dotrzeć do bardzo sprecyzowanych grup odbiorców.

Co z resztą platform?

Wszystko zależy od charakterystyki Twojego biznesu i tego jakiego rodzaju treści chcesz tworzyć. Nie warto od razu zakładać kont firmowych na wszystkich portalach. Znacznie lepiej założyć 1 do 3 profili, w zależności od wielkości zespołu, który będzie zajmował się ich prowadzeniem. Kiedy skupisz się konkretnych platformach, będziesz mógł tworzyć lepszej jakości treści i lepiej wykorzystać ich potencjał.

INSTAGRAM - dla firm które lubią komunikację wizualną. Sprawdzą się tam zdjęcia, grafiki, gify, krótkie jak i kilkuminutowe wideo. Komunikacja na instagramie może być dostosowana do głosu Twojej firmy i być zarówno oficjalna jak i zupełnie nieformalna.

YOUTUBE - dla firm które mają większy budżet. Jasne, da się zupełnie samemu prowadzić kanał na tej platformie, ale pochłania to bardzo dużo czasu i wymaga umiejętności edycji wideo. Jeżeli nie masz czasu sam się tym zająć, prawdopodobnie potrzebujesz dodatkowej osoby, która zajmie się nagrywaniem i postprodukcją. Tworzenie treści na YouTube jest czasochłonne, dlatego filmy dodaje się tam znacznie rzadziej niż np. posty na Facebooka. Jest to jednak świetna platforma żeby dać się poznać swoim klientom i opowiedzieć więcej o produktach czy usługach.

TWITTER - dla firm dla których ważny jest RTM (real time marketing). Twitter nastawiony jest na krótkie treści tekstowe, na które inni użytkownicy odpowiadają lub je udostępniają. Newsy rozchodzą się na Twitterze z prędkością światła, dlatego jest to idealne miejsce dla firm które żyją tym co aktualnie dzieje się na świecie.

PINTEREST - dla e-commerce. Pinterest to taka wyszukiwarka pomysłów na której króluje wystrój wnętrz, moda, beauty, przepisy i podróże. Największą zaletą tej platformy jest to, że kiedy tworzysz własne piny (czyli rodzaj postu), użytkownicy mogą je zapisywać na swoich profilach i promować. Kiedy ktoś kliknie na Twojego pina, zostanie odesłany na Twoją stronę internetową. Jest to świetny sposób na zwiększenie ruchu na stronie i poprawę SEO.

LINKEDIN - dla B2B. Ta platforma to inaczej Facebook dla biznesów. Zasada działania jest dość podobna, tyle że treści które tworzysz nakierowane są na dotarcie do innych firm i ich pracowników. Jeżeli szukasz sposobu na marketing B2B, Linkedin może być właśnie platformą dla Ciebie. Sprawdzi się też kiedy szukasz nowych pracowników lub organizujesz branżowe wydarzenie.

TIK TOK - dla firm z poczuciem humoru. Ta platforma jest zdecydowanie nieformalna i jej odbiorcy to raczej ludzie młodzi. Jeżeli Twoja firma celuje właśnie w tę grupę odbiorców, warto zacząć publikować tam treści. Tik Tok powstał dla rozrywki, ma jednak wielki potencjał biznesowy z którego zaczyna korzystać coraz więcej firm.

To tylko niektóre zastosowania dla największych platform społecznościowych. Każdą z nich można wykorzystać w nieoczywisty i kreatywny sposób aby promować biznes. Na początek wybierz tę odpowiednią i najprostszą dla siebie. Z czasem możesz dodawać kolejne i docierać do zupełnie nowych grup odbiorców.

Jak przygotować się do prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych?

Skuteczne prowadzenie social mediów dla firmy nie jest aż tak łatwym zadaniem. Przede wszystkim musisz przygotować plan działa, czyli to do kogo będziesz mówił, gdzie, jak często i o czym. Zastanów się też jak chcesz wykorzystać możliwości Facebook Ads i skonfiguruj pixel Facebooka. Dobra strategia działań w social mediach nie tylko jasno wskaże Ci kierunek, ale także pozwoli mierzyć wyniki, analizować błędy i sukcesy.

Jeśli chciałbyś zacząć korzystać z siły mediów społecznościowych do rozwoju swojego biznesu, jednak nie do końca wiesz jak się za to zabrać, lub po prostu nie masz na to czasu, napisz do nas!

W We Make It przygotowujemy kompletną strategię działań w mediach społecznościowych, indywidualnie dla każdego klienta. Działamy zarówno organicznie, przygotowywując treści które zachęcą Twoich odbiorców do zakupu, jak i prowadzimy płatne kampanie Facebook Ads, żeby dotrzeć do konkretnych grup odbiorców, zwiększyć sprzedaż i przyspieszyć rozwój Twojego fanpage'a.

Zaglądaj na nasz blog regularnie i poszerzaj swoją wiedzę na temat marketingu i mediów społecznościowych.

Zobacz także: