Przeczytaj czym jest branding a.k.a Kreowanie wizerunku - WeMakeIt.pl |

Artykuł
Kreowanie wizerunku

Kreowanie wizerunku

Czym jest identyfikacja wizualna i czy jej potrzebujesz?

Logo czy też jak mówiono dawniej logotyp, a także kolorystyka, znaki nazwy, czcionki i wszelkie znaki graficzne charakterystyczne dla danej firmy wchodzą w skład identyfikacji wizualnej.

Dzięki identyfikacji wizualnej stajesz się rozpoznawalny w świecie i w sieci. Dobry branding pomoże Twojej firmie utknąć w pamięci osób które miały z nią styczność i przyciągnie nowych klientów.

Stworzenie pięknego i funkcjonalnego brandingu nie jest łatwe. Jeśli w swoim życiu mało wspólnego miałeś ze sztuką istnieje szansa, że nie będziesz kojarzył zagadnień które bierze się pod uwagę przy jego tworzeniu, jak np. teoria kolorów. Nie martw się jednak, i to pojęcie zgłębimy niebawem na ramach naszego bloga, więc zaglądaj tu regularnie.

Co jest ważne przy kreowaniu marki?

Unikatowe logo - by można było mówić o dobrym logo należy spełnić mnóstwo warunków, ale by nikogo nie rozbolała głowa zacznijmy od najważniejszych:

a) Unikatowość,
b) umiarkowanie w ilości użytych kolorów,
c) logo musi koniecznie być łatwe do zapamiętania, co nie znaczy łatwe do wykonania
d) dobre logo koniecznie powinno być na temat, czyli od razu kojarzyć się z konkretną marką lub branżą

Kolorystyka - tutaj krótko, ma być trendy, w zgodzie z naturą projektu, a więc poprzedzone background search'em. Pamiętaj: lepiej użyć za mało kolorów i poszerzyć paletę w przyszłości niż skończyć z kolorową "paćką"!

Symbole dodatkowe - możesz zastanawiać się co to właściwie jest. Nie wystarczy samo logo? Niekoniecznie.

Czy znak "x" używany w logo firmy "x-kom" jest przykładem takiego symbolu? Nie.

Ale za to 3 pasy z dresów firmy "Adidas" juz tak. Tak samo ikonicznym i łatwym symbolem są...
i tu werble... ...uszy myszki miki Walt'a Diseny'a :)

Symbole dodatkowe to po prostu wszystko co może jednoznacznie kojarzyć się z Twoją marką, a nie jest logo.

Każda firma potrzebuje dobrej identyfikacji wizualnej.

Dzięki niej Twój biznes wyróżni się na tle konkurencji i zapadnie w pamięć przyszłym klientom. Mimo, że cały proces nie jest łatwy, dobry wybór firmy która się tym zajmie sprawi, że wszystko pójdzie sprawnie, a Ty będziesz zadowolony z efektu i współpracy. Jeżeli zastanawiasz się nad stworzeniem nowej identyfikacji dla swojej firmy lub rebrandingiem, napisz do nas! Odpowiemy na Twoje pytania zarówno mailowo, jak i przez nasze media społecznościowe.

Zobacz także: