Czym jest marketing szeptany - WeMakeIt.pl

Article
Marketing szeptany

Marketing szeptany

Słowem wstępu o Buzz marketingu czyli marketingu szeptanym.

W ludzkiej naturze leży chęć podzielenia się swoją opinią na dany temat. Znana wszystkim „poczta pantoflowa” to naturalna wymiana opinii na dany temat, której najbardziej ufamy. Taka ” szeptanka” odbywa się również w internecie i jest narzędziem mającym na celu wywołać dyskusje związaną z daną marką, produktem, usługą, a co najważniejsze jest ich naturalną reklamą.


Jak to działa? Przede wszystkim:

a) Polega na wchodzeniu w interakcje z potencjalnym klientem, nie nakłania i nie namawia wprost do zakupu danego produktu. Ma naturalną i niewymuszoną formę, dzięki temu daje możliwość łatwej komunikacji.

b) Pobudza dyskusje o danej marce czy produkcie w sposób naturalny, nienachalny co sprawia że potencjalny klient otrzymuje informacje o naszej marce czy produkcie tak jakby w tle, nie wprost.


Dzięki temu klient nie poddaje w wątpliwość informacji co do samego przekazu i nie wzbudza to w nim negatywnych emocji, tak jak to bywa w przypadku reklamy klasycznej, czy też wpisu np. kup to i to albo ta firma jest dobra.

W postach, które zamieszczamy na Facebooku, przekazujemy treści o produkcie podświadomie, niewerbalnie do grupy osób docelowych, których chcemy namówić do czegoś. Nie jest to jednak zwykły prosty komunikat typu kup jakiś produkt tu i tu lub ta firma jest ok. Nasze posty inicjują w sposób naturalny rozmowę, tak jak to się odbywa między ludźmi na konkretny wybrany przez nas temat. Tworzymy w ten sposób organicznego lida, który zostanie pokierowany gdzie ma złożyć zamówienie.

Wypowiadając się jako jeden z użytkowników dodaje nam to wiarygodności pozwala skracać dystans. Łatwiej tworzyć autentyczne relacje, w których nasza marka znajduje się w tle. Dobre relacje budują zaufanie, a zaufanie przyciąga kolejnych klientów

Tworzymy też virale -Treści, które tworzymy wzbudzają różne emocje i ważne aby w jednej opowieści zawrzeć treści budzące skrajne emocje, wtedy są zapamiętywane mimowolnie.

Produkt czy usługa są „bohaterami drugoplanowymi” i wymienianymi przy okazji, mimowolnie i w sposób niezauważalny. Treści tworzone są w taki sposób, że inicjują naturalne odruchy zainteresowania oraz chęć podzielenia się z innymi osobami, znajomymi czy grupowiczami.

W ten sposób opowieść zaczyna „żyć własnym życiem” i jest udostępniana zarówno w na forach internetowych, w grupach tematycznych, ale też „z ust do ust” podczas spotkań towarzyskich. Większość z nas chce przecież „zaistnieć” w towarzystwie znajomych opowiadając o ciekawych zdarzeniach.

Jak marketing szeptany pomaga startupom obniżyć barierę wejścia na rynek?

Startup rozpoczynając działalność, niewątpliwie napotyka wiele barier. Pierwszą z nich są finanse. Ich zdecydowaną część pochłania „dopieszczenie” produktu, koszty organizowania działalności czy też zatrudnienie pracowników.

Oczywiście w biznesplanie firma uwzględnia także wydatki na marketing, ale często nie mają one wysokiego priorytetu ważności, a przecież nawet najlepiej zorganizowana firma, czy doskonale dopracowany produkt nie sprzeda się jeśli rynek o nim nie będzie wiedział. Dlatego też warto wybrać rodzaj reklamy, który da szybki zysk i dotrze do bardzo szerokiego grona potencjalnych odbiorców.

Marketing szeptany jest odpowiednim narzędziem, który w krótkim czasie przynosi wymierne korzyści finansowe firmie. Zainwestowane i pomnożone pieniądze wracają z zyskiem do firmy już po trzech miesiącach. To jest ważne na każdym etapie prowadzenia działalności, a zwłaszcza na początku, kiedy budżet reklamowy jest ściśle określony i trzeba go dobrze zainwestować.

Efektem przemyślanej i dobrze przeprowadzonej kampanii jest gwarancja 50% wzrostu zainteresowania produktem oraz firmą, co powoduje, że, klienci mimowolnie zapamiętują dokładnie to co chcemy, a co ważne mogą do tej informacji wrócić w dowolnym momencie.

Startup od marketingu szeptanego może śmiało oczekiwać nie tylko zysku z profesjonalnie przeprowadzonej kampanii, ale też informacji o preferencjach i upodobaniach klientów. Ponadto młoda firma korzystająca z tej formy reklamy pozyskuje wiedzę o tym co może ulepszyć czy to w produkcie, czy też w promowanej marce.

A zatem dobrze i profesjonalnie przeprowadzony marketing szeptany, to nie tylko szybki zwrot zainwestowanych pieniędzy, zysk, ale także mocne i jednocześnie naturalne wejście w rynek z własny produktem.

Jak szybko mogę liczyć na zwrot inwestycji w tę formę promocji mojej marki?

Marketing szeptany czy też reklamy sponsorowane dają konkretne wymierne korzyści w bardzo szybkim czasie, ponieważ jest to rodzaj reklamy przyjazny dla samego odbiorcy- klienta. Opiera się bowiem na bardzo dobrej znajomości ludzkich zachowań, oraz umiejętności zainteresowania ich danym tematem.

Dajemy gwarancja 50% wzrostu zainteresowania produktem, firmą, marką, co powoduje, że klienci mimowolnie zapamiętują dokładnie to co chcemy, a co ważne mogą do tej informacji wrócić w dowolnym momencie. Taki efekt uzyskujemy w ciągu trzech miesięcy.

See also: